Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Zgodnie z art. 63 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. oraz z art. 221 Kodeksu postępowania administracyjnego każdy ma prawo składać do organów władzy publicznej petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Przedmiotem SKARG może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy i pracowników Inspekcji Weterynaryjnej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem WNIOSKÓW mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Tryb załatwiania skarg i wniosków w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Kaliszu określa:
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46),
- Zarządzenie nr 5/2015 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Kaliszu w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego.
Zgodnie z ww. dokumentami skargi wniesione do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kaliszu rozpatruje Powiatowy Lekarz Weterynarii w Kaliszu. Za terminowe załatwianie, w porozumieniu z właściwymi biurami, skarg i wniosków obywateli oraz prowadzenie ich ewidencji, odpowiedzialne jest Biuro Prawne.
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Kaliszu przyjmuje osobiście interesantów w ramach skarg i wniosków w środy w godz. 14:15 do 15:15, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z sekretariatem Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kaliszu pod numerem telefonu 62-757-26-59.
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kaliszu, ul. Warszawska 63 B.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kaliszu również za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).